Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Fegyverbe!?

2010.05.05. 06:32 - tutuka

Ha van köztetek olyan, aki már olvasott 2008-ban is, az talán emlékszik arra a nem túl magas színvonalú, ám felettébb vitára, mely a BrickArms fegyverei (és terroristái) kapcsán alakult ki a blogon.

Az én álláspontom nem sokat változott azóta, egy mosolygós náci tiszt, vagy egy jóravaló terrorista nem feltétlen gyerek kezébe való, még akkor sem, ha magam is viszonylag normális felnőtt lettem ezernyi – ráadásul szovjet – játékfegyver közt felnőve.

Persze egy, a legó hadszintéren feltűnő kevéssé derék ss-közlegény is helyén kezelhető még akár egy 6 éves gyerek kezében és fejében is, nem kétlem én azt. Mindössze csak tudnia kell ki a jó és a ki a rossz, ez pedig már jócskán felnőtt(eken múló) dolog. 6 - 8 évesen magam is építettem háborús romvárosokat, hogy ott aztán önfeládozó minfigiek haljanak hősi halált a német/amerikai betolakodókkal szemben annak függvényében, hogy éppen április 4-e, vagy november 7-e után jutott eszembe legó-háborúsdit játszani.

Na, de el az elmélettől: a BrickArms a napokban egész kis második világháborús arzenállal jött ki, 2 új minfiggel, az első sisakjaival, és 7 új fegyverrel.

Jó ritmusban jelentek meg az újdonságok, van egy kis világháborús felbolydulás a tévében, én is remegve várom az új The Pacific részeket. (Talán ezért is kaptam fel a fejem a The Brothers Brick posztjára. Btw. lesznek majd japán katonák is a boltban?)

Hogy ne nyissak egy újabb parttalan vitát fegyverek vagy nem fegyverek vonalon, egy egészen más kérdésben lennék kíváncsi a véleményetekre:

A BrickArms, vagy éppen a BrickForge (katt!) mennyiben más/jobb, mint egy közönséges klóngyártó? Vajon mitől bevett, elfogadott, sőt, menő dolog ezeket a (klón?) kiegészítőket vásárolni? Mert azért félreértés ne essék, az ő termékeik sem (kizárólag) legóból vannak!

Hogy is van az, hogy simán megy a hőbörgés egy-egy klón alkatrész miatt az ismert helyeken, de amikor egy klassz világháborús dioráma tűnik fel, senki nem kap sikítófrászt az utángyártott fegyverek és egyéb alkatrészek miatt? 

Nyilván a kézenfekvő választ én is tudom, engem a kérdéskörnek nem az a része érdekel, hogy persze, ezek a gyártók nem a LEGO helyett, hanem a LEGO mellé fröccsöntenek, viszonyuk legó-anyánkkal már-már etikus.

Sokkal inkább a korábban boncolgatottakra várnám a kommentjeiteket: ezek a nemlegók miért is nem fájnak senkinek? Borzalmasan stílszerűen (jesszus!) kérdezhetném, egy jó Brickarms pisztolyt látván hova tűnnek a legónácik? Ennyire csillapíthatatlan az igény az élethű fegyverekre? Ennyire nem bízhatjuk magunkat a fantáziánkra, ha mondjuk egy pisztolyról van szó? Vagy már megint csak a hiperrealista MOCkereket nem értem meg? :D

Címkék: vita lego brickarms the pacific

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr81969999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CaptainSix 2010.05.05. 09:10:25

hát én úgy vagyok vele, hogyha fegyverről van szó lgyen minnél élethűbb..azért az mégis kicsit fura lenne, ha egy II. vh-s katona elkezd lézerfegyverekkel hadonászni..vagy pl a régi(nem is annyira régi) idők amikor még csk megafon fegyverek voltak...lézerpuskának még csak-csak elmentek..na de MP-40-esnek?..számomra már csak az meglepő, hogy a LEGO miért nem csapott le ezekre és kezdett el ilyeneket gyártani?...a II vh. az emberekbe annyira benne van..szerintem senki nem utasítana el egy jó kis normandiai partraszállás készletet :D

Sárkányapu · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=beebopp 2010.05.05. 09:21:27

Ahogy azt Will Chapman, a BrickArms tulajdonosa és vezetője is leírja bemutatkozójában, a cége, ugyanúgy, mint a LEGO, családi vállalkozás. Ez sokak szerint nem sokat vet a latba, de szerintem sorsdöntő. Azt is megírja, hogy ő egy AFOL, amiből az következik, hogy valójában ő LEGO cuccokhoz gyárt hiánypótló elemeket, nem pedig utánzatokat, koppintásokat, vagy bárhogy is hívják azokat. Fiaival tervezik az elemeket. Én úgy gondolom, a fiúk biztosítják, hogy a termék játékélménye meglegyen, apuka tervez (de még hogy!), anyuka pedig csomagol és üzletel. Szerintem mindenben követi az eredeti játék designereinek bibliáját (nincsenek fölösleges részletek, minden egyszerű és felismerhető, stb), mindössze egy sort törölt ki az agyába épített LEGO tervező programból: "if element=weapon then production:=false". Alázattal, rajongással áll hozzá az egészhez, szerintem (lehet, hogy naív felfogás), ez érződik minden termékén, és alapvetően ez különbözteti meg a kacatoktól.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.05.05. 09:23:31

az említett vitára nem emlékszem, de most hozzáteszem a magamét

gyereknek nem vennék lego wermachtosokat (sem amerikai tengerészgyalogost) igazából nekem a lovagvilág se jött be soha, gyerekkoromban sima műanyag katonákkal, meg "bucsus" fegyverekkel elvoltam, a legó nálam más kategória

viszont a felnőtt legósoknak miért lenne tabu ez a téma? szerintem simán legósítható. azt is megértem, hogy miért nem maga a LEGO csinálja, rájuk lehet, hogy sok szülőnél nem vetne jó fényt, ha korhatáros készleteket árulnának (és akkor már jöhetnek a pron legók is...)

és talán pont ezért nem sikítoznak a legónácik az ilyen utángyártók ellen, mert azok hiánypótló kiegészítőket készítenek.
a sima 2x2 pöttyös kockát lemásoló kínai, lengyel stb cégre én is fújok. egy minifig kezébe való Steyer Aug gépkarabélyra meg azt mondom, le a kalappal

2010.05.05. 09:49:19

a "hiperrealizmust" szerintem nem a "nagy MOC" építők találták ki, hanem egy folyamat szükségszerű következménye: a 70-es években még rendes kezük/lábuk sem volt a minifigeknek, ma meg már ott tartunk, hogy kidolgozott "ruhájuk", arcuk van, sokféle bőrszín, stb.

viszont azt hiszem kb itt a vége, a minifigek mérete határt szab, ennél sokkal részletesebb minifig és minifig eszközök/fegyverek gondolom nem lesznek...

MOC építés szempontból szerintem nem problémásak ezek az egyenruhák, fegyverek, de nem vennék egy gyereknek SS tisztet (egy wermacht katonát viszont simán vennék).

az oké, hogy a játék része, hogy van gonosz, mert ugye a szociális tanulás része, hogy könnyen tipizálható szerepeket játsszon el a gyerek, és van rossz és van jó, de azért egy gyerek mégiscsak gyerek, nála a gonosz legyen egy sárkány, de ne egy koncentrációs tábor főparancsnoka...

2010.05.05. 09:50:54

(ahogy Karak mondja, mikor Vuk szüleit kiirtják: "ráér még megtudni")

brainy_peter 2010.05.05. 10:00:35

Ez mindenképpen felnőtt gyűjtőknek való, annak viszont zseniális!
Szerintem amíg nincs vita a gyártók között, amíg a közönségnek igénye van ezekre a kiegészítőkre, addig nem is kell kérdéseket feszegetni, hogy miért, miért nem...

Llew 2010.05.05. 10:39:05

Nekem igazából a BrickArms nem szimpatikus. Nem azért mert bajom volna a minifigek felfegyerzésével, hanem mert - bár nyilván nem ők, hanem a kereslet volt előbb - gyakorlatilag tevékeny részesei egy szinte új altéma kifejlődésének. Szemben a BrickForge-al (ha már a másiknak a főoldalát linkeled, akkor nekik is azt illene), akik inkább már a meglévő altémákhoz passzoló, azokat színesítő kiegészítőket gyártanak.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.05.05. 10:41:30

@Llew: tettem közvetlen linket is. jogos.

kisPocok 2010.05.05. 11:17:43

Tetszenek nekem ezek a fegyverek, katonák és kiegészítők, de miben másak mint az indiana jones szettekben található pisztolyok, puskák? Szerintem semmiben! Mármint kidolgozottságban valóban jobbak, viszont elvekben nem térnek el, meglátásom szerint. Mindkettő lőfegyver, így ha az előbb említett téma nem sértette a gyerekeket akkor ez miért tenné jobban vagy máskép? Ugyanúgy nem értem azt sem, hogy miért van lázongás klón elemek használatakor, MOC-nál. Picit más az oké, de hogyan ábrázolnák egy világháborús jelenetet SW-s lézerfegyverekkel? Jó ez így! Aki pedig van olyan ügyes, h meglovagolja a hullámokat és tud fröccsenteni, ilyen Lego klón elemeket, azoknak elismerésem küldöm. :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.05.05. 11:34:54

@kisPocok: "de hogyan ábrázolnák egy világháborús jelenetet SW-s lézerfegyverekkel"

az első filmekben az SW-s fegyverek közt volt nem egy világháborús fegyver, lézeressé tuningolva ;)

kisPocok 2010.05.05. 13:33:49

@Hammer: Ha ez igaz, ott a pont! Nem tudtam róla.

Kit_fisto · http://klikk.blog.hu 2010.05.05. 13:41:43

tutu kérdésére válasz: ez nem is igazán klón, mert nem külön márkanéven fut, nem csinál készleteket.

a modellezők megsegítésére készítik ezeket a fegyvereket...
és jobb minőségű mint a többi klón

Clone Commander Bly 2010.05.05. 18:14:04

Én továbbra sem szeretem a nem Lego legókat, de ezeknél van színvonal.
Sztem a Lego azért nem ad ki ilyenekt mert mégis csak gyerekeknek van tervezve (alapból).

Clone Commander Bly 2010.05.05. 18:15:30

@kisPocok: A te eszmefuttatásoddal így elolvasás után találok jósok igazságot!

Sárkányapu · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=beebopp 2010.05.05. 19:11:47

@kisPocok: Valóban szép eszmefuttatás. Azt viszont szeretném megemlíteni - és erre most biztos többen el fognak árasztani ellenpéldákkal - hogy az elvek mégsem egyeznek, csak a LEGO másképp kezeli ezt a témát, tudniillik, egyrészt, hacsak lehet, nem gyárt fegyver kiegészítőket, másrészt ha mégis, akkor olyan témákhoz, amelyeknek játszása során a gyermek még el tudja határolni a képzeletet a valóságtól. Tehát pl.: Indiana Jones=film=képzelet, viszont koncentrációs táborok és fegyveres német tisztek=történelem=valóság. Gibbons jól kapta el ezt a fonalat az első kommentje utolsó bekezdésében.

Clone Commander Bly 2010.05.05. 19:25:23

Ez mind igaz. Mert egy kisgyereknek az jön le a film megnézése után, hogy:
- Nézd apa megcsináltam ezt meg ezt! Itt bújik el a gonosz bácsi és itt jön Indy!
És elég gáz lenne ha ez jönne le neki egy II.vh-s legoból:
- Nézd apa itt végzik ki azokat akik nem tetszenek nekik!

BorZol 2010.05.05. 22:30:45

@Hammer -el osztozom, az okfejtésén. A felnőtt és MOCépítőknek tehetné a LEOG mint anyacég ezeket a készleteket teljesen egyszínű dobozba, csak a lego-logoval ellátva, így a kisgyeek nem látja ,nem kéri, nem kapja....
Aki veszi az meg tudja miért kell....nyilván koncetrációs -táboros készletet nem fognak kiadni/ venni de egy messerschmidtet vagy mustang M55 vagy nippont egy repülős jelenethez ki lehetne adni, akár egy normandiai partraszállást is (lásd Rayen közl.megment. első fél óra) és így vinné a teljes palettát a LEGO. A tabu téma ne legyen mert vannak vallási alapú MOC-ok és végül is Jézus ott is "csak egy" minigfig. A minőséget meg igen lehet értékelni, meglehet egyszer felvásárolja az anyacég a brickforge-ot vagy a másik jó minőségű klóngyárót..?

kisPocok 2010.05.06. 11:12:01

@Clone Commander Bly: Köszönöm, igyekszem! :)

@Sárkányapu: Teljesen igazad van Neked is, SW is egy fiction, és ez a gyerekeknek is egyértelmű. Viszont Lego 18+ is kijöhetne, hogy kielégítse az igényeket (ha már van), ezzel mégtöbb pénzhez juttatva a Legót ami talán árcsökkenéshez vezethetne (persze nem fog, de milyen jó is lenne...).

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.05.06. 11:54:19

hétfőn nagyon cuki kis vitatkozós poszttal kezdjük majd a hetet. remélem abban is aktívak lesztek majd. (jó ám látni, mikor ennyi komment van és mind ontopic)

Clone Commander Bly 2010.05.09. 16:11:27

Perzse a szövetséges katona sem gyerek kezzébe való. Bár azért a 12 éves gyerek kezébe való/nem való dologgal nem teljesen értek egyet. Én is 12 éves vagyok és amint azt kommentjeimből látjátok értem, átlátom a dolgot. Ez is azon múlik, hogy az ilyen korú gyermek mennyire értelmes vagy nem értelmes. És vissza térve a lényegre. A német katona közösség számára elvből a rossz oldalon áll. Elég rossz lehet hogy a gyereked azt üvöltözi, hogy: - Az SS tiszt szétlövi a szerencsétln fejét!
Az sem jó ha ugyan ezt kántálja szövetséges formában, de ez mégis csak elfogadhatóbb.

CaptainSix 2010.05.09. 16:17:55

@Clone Commander Bly: ahogy tutuka is leírta a poszt nem arról szól, hogy ki a rossz meg ki a jó,de azért az miért lenne elfogadhatóbb, hogy egy amerikai nyír ki egy szerencsétlen élőlényt? szerintem ezek tényleg nem gyerekeknek valólk(15 éves fejjel belátom :P) aki pedig ilyet ad a gyerekének az vagy nagyon őrült vagy ismeri annyira a gyereket, hogy tudja az nem fog majd a főiskolán lövöldözni a gyerekkori élmények hatására...de az,hogy ki hogy neveli a poronytyait az magányügy :D

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.05.10. 20:54:57

most pedig kimoderálok mindent, ami akárcsak halványan is arról szól, hogy a német hadsereg, és a náci németország tulajdonképpen fasza gyerek volt.

tekintettel arra, hogy ez az én posztom, és arra, hogy a náci németországot a gonosz birodalmának tartom (nyilván agymosott az ertéelklub, és ostoba is vagyok, és műveletlen, és kommunista, de leszarom), a továbbiakban nem adok helyt annak, hogy BÁRKI, ismétlen bárki az én blogomban simítgassa a bűneiket. ez esetben a bűn az, amit én annak tartok, mert nyilván a háború után mindenki hülye volt, és csak a világnméretű zsidó összeesküvés döntött úgy, az amcsik a jócsávók, a németek meg a rosszak.

ez egy legóblog, sírva könyörgöm.

Kit_fisto · http://klikk.blog.hu 2010.05.10. 21:35:26

teljesen igazad van, nem is arra akartam kijukadni hogy bármelyik fél jobb lenne, a gyilkolás bűn, minden esetben.

de aki ebben épít az mér ne vehetne ilyet? ráadásul ha nem is történelmi fegyvereket, hanem sci-fi pusi-t vagy kalózkardot vesz?

a figurák nem ilyen elfogadhatóak.

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2010.05.16. 07:58:10

Egy videóval járulnék hozzá a beszélgetéshez, a Machete c. film Lego előzetese: www.youtube.com/watch?v=XtkHygcTC8A

Ez az a szint már, amire azt mondom, h hiába van legóból, annyira nem vicces, sőt!

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.05.16. 16:26:49

@tío: hát azért ez gyönyörűen van megcsinálva.

ének 2010.11.03. 10:32:29

de a lego versenyeken jól jöhetnek az ss vagy az amcsi figek pl.:ha az ember a kelly hőseiből vagy a kémek a sas fészekbenből csinál valamit

Legolol 2012.03.20. 17:07:54

kedvenc játékom a lego de kajak nem vagyok ellene hogy ilyeneket kiedjanak.8 évesen zombivárost építettem most erről megy a vita hogy hogy kiadjanak e brickarms-ból német katonákat?

Legolol 2012.03.20. 17:19:16

ha kiadnának koncentrációs tábort az ellen sem lennék mert legalább lenne valami történelmi értéke vagy milye. sőt örülnék neki ha másfalyta katonákat is kiadnának pl II.vh-s angol,japán,francia,orosz stb katonákat sőt tankokat is melléjük.annak is örülnék ha a lego és a brickarms eggyütt dolgozna.de ez persze csak a SAJÁT véleményem.amúgyis a szülő dönti el hogy mit vesz meg a gyerekének

Legolol 2012.03.20. 17:23:52

de ahogy ének mondta legóbol zombit az már sok. (remélem)úgysem jön el a harmadik vh. de inkább féljen ettől a gyerek mint attól retteglyen hogy zombik akármikor kiírthatják az emberiséget.

Forestman 2012.03.20. 17:51:14

@tutuka: az USA is gonosz a birodalma. Egyébként a szovjetek ukránok millióit éheztették halálra, a britek-amcsik halálra bombázták Drezdát, Truman Japánra 2 atombombát dobatott. Mindegyik egy kutya! Az usákoknak ugyanúgy voltak lágerei stb. Nem akarok kötekedni, de a szövetségesek is legalább annyira bűnösök, mint a német kollégáik!

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.20. 19:29:50

@Legolol: hát ez a blog akkor semennyire nem neked szól.

@Forestman: valóban! a szövetségesek gecinagy bűnösök, hogy egy büdös náci által kirobbantott háborút méltóztattak megnyerni. én kifejezetten örülök annak, hogy ezek az angolszász/szovjet emberek annyira az ördögtől valók, hogy konkrétan-, ráadásul egy javarészt szabad társadalomban élek. és húbazmeg, hány inka meghalt 500 éve, a zsidók csak ne sírjanak! (a relativizálásnál, összehasonlítgatásnál kevés ócskább dolog van)

Darth Brick 2012.03.20. 19:37:12

Nem mindegy miből kap tankot a gyerek? Én mindig Lego-ból szerettem volna, bár "csak" Matchbox-ot kaptam(igaz tankot pont nem de jeep, stb. volt. Amiért szintén nem reklamálhatok, az is aranyárban volt)

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.20. 19:40:50

@Darth Brick: de, hisz mind felnőttünk valahogy :) nem az járhat a gyártó fejében, hogy amikor a legózó gyerek jól felnő és tudatos anyuka/apuka válik belőle, ne úgy gondoljon a legóra, hogy hűha, azt nem veszek neki mert erőszakra nevel (mert szerintem minden szülő átesik azon, hogy elhatározza nem vesz a csemetének erősuakos cuccot, aztán mégis minden kisfiú kezébe odaér végül a ppisztoly :D)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...